W miniony piątek na terenie powiatu kartuskiego doszło do poważnego oszustwa, w wyniku którego 87-letni mężczyzna stracił znaczną kwotę pieniędzy. Myśląc, że rozmawia z pracownikiem banku, został nakłoniony do przekazania swoich oszczędności oszustowi. Kiedy mężczyzna zdał sobie sprawę z sytuacji, było już za późno.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Komendę Powiatową Policji w Kartuzach, incydent miał miejsce po tym, jak senior odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Rzekomy konsultant przekazał mu niepokojącą wiadomość o próbie zaciągnięcia kredytu na jego nazwisko i nakłonił do natychmiastowego działania. Mężczyzna udał się do swojego banku, gdzie wypłacił oszczędności i wykorzystując kody BLIK, przekazał pieniądze przez wpłatomat.
Policja przypomina wszystkim mieszkańcom Żukowa o konieczności zachowania ostrożności, zwłaszcza w sytuacjach dotyczących prywatnych finansów. Każdy kontakt z osobą domagającą się danych uwierzytelniających, takich jak numery PIN czy kody BLIK, powinien budzić wątpliwości. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości najlepiej jest rozłączyć się i osobiście udać się do placówki bankowej w celu weryfikacji sytuacji. Kontakty z nieznanymi osobami powinny być zawsze ostrożne, ponieważ oszuści wykorzystują różne metody, aby wyłudzić pieniądze i dane osobowe.
Źródło: Policja Kartuzy
Oceń: 83-latek z Żukowa padł ofiarą oszustwa telefonicznego, tracąc 82 000 zł
Zobacz Także